ბჰაგავადგიტა, ქარათულად |
ბჰაგავადგიტა, ქარათულად |
Dec 8 2009, 07:29 PM
Post
#1
|
|
MASTER Group: Moderator Posts: 5,348 Joined: 25-April 09 From: italia Member No.: 5,947 ნიკის ჩასმა პოსტში მონიშნულის ციტატაში ჩასმა |
http://files.ge/file/450875/bhagavadatgita-doc.html
ქართულ ენაზე ბჰაგავადატგიტა... (მგონი სწორად ავტვირთე) -------------------- FORZA ROMA
|
|
|
Feb 23 2010, 02:45 PM
Post
#2
|
|
VIOLET soul Group: Members Posts: 3,007 Joined: 29-October 09 Member No.: 6,058 ნიკის ჩასმა პოსტში მონიშნულის ციტატაში ჩასმა |
თავი მეექვსე
დჰიანა - იოგა 1. ღმრთეების უზენაესმა პიროვნებამ თქვა: ის, ვინც მიჯაჭვული არ არის თავისი შრომის ნაყოფებს და ვინც მოვალეობის გამო შრომობს, განდეგილის ცხოვრებას ეწევა. იგია ჭეშმარიტი მისტიკოსი და არა ის, ვინც არც ცეცხლს ანთებს და არც მოვალეობას ასრულებს. 2. ო პანდუს შვილო, იცოდე, რომ განდეგილობა იგივე იოგა, ანუ უზენაესთან დაკავშირებაა, რადგან ადამიანი ვერასოდეს გახდება იოგი, ვიდრე გრძნობათა დაკმაყოფილების სურვილს არ განაგდებს. 3. იოგას რვასაფეხურიან სისტემაში ახალბედასთვის შრომა საშუალებად ითვლება; ხოლო მისთვის, ვინც უკვე მიაღწია იოგას მაღალ საფეხურს, საშუალებას ყოველგვარი მატერიალური საქმიანობის შეწყვეტა წარმოადგენს. 4. პიროვნება იოგას მაღალ საფეხურს აღწევს, როდესაც ყოველგვარ მატერიალურ სურვილზე უარის თქმის გამო არც გრძნობათა დაკმაყოფილებისთვის იღწვის და არც კარმიულ საქმიანობებს ეწევა. 5. ჭკუა ადამიანს განთავისუფლებაში უნდა დაეხმაროს და არა დაცემაში. ჭკუა განპირობებული სულის მეგობარიც არის და მტერიც. 6. მისთვის, ვინც ჭკუის დამორჩილება შეძლო, ჭკუა საუკეთესო მეგობარია; ხოლო ვინც ეს ვერმოახერხა, ჭკუა მისი სამუდამო მტერი იქნება. 7. ვინც ჭკუა დაიმორჩილა, უკვე მიაღწია ზესულს, ვინაიდან სიმშვიდე ჰპოვა. ასეთი კაცისთვის სულ ერთია ბედნიერება და უბედურება, სიცხე და სიცივე, პატივი და უპატივობა. 8. როდესაც ადამიანი მიღწეული ცოდნისა და რეალიზაციის საფუძველზე სრულ კმაყოფილებას განიცდის, შეიძლება ითქვას, რომ მან თვითრეალიზაციას მიაღწია და იოგად იწოდება. ასეთი პიროვნება ტრანსცენდენტალ დონეზე იმყოფება და საკუთარ თავს მართავს. იგი ერთნაირად აღიქვამს ყველაფერს: კენჭებს, ლოდებსა თუ ოქროს. 9. პიროვნება სულიერად კიდევ უფრო ამაღლებულად ითვლება, თუკი ერთნაირად აღიქვამს პატიოსან კეთილმსურველთ, მოსიყვარულე კეთილისმყოფელთ, განზე მდგომთ, შურიანებს, მეგობრებსა და მტრებს, ღვთისმოსავთა და ცოდვილთ. 10. ტრანსცენდენტალისტმა სხეული, ჭკუა, და სული განუწყვეტლივ უზენაესთან ურთიერთობაში უნდა დაასაქმოს; მან ეულმა უნდა იცხოვროს განმარტოებულ ადგილას, მუდამ გულდასმით მართოს ჭკუა და თავი დააღწიოს სურვილებსა და მესაკუთრეობის გრძნობას. 11-12. იოგას შესასრულებლად ადამიანი უკაცრიელ ადგილას უნდა წავიდეს, მიწაზე ბალახი კუშა დააფინოს და შემდეგ ირმის ტყავი და რბილი ქსოვილი გადააფაროს. ადგილი წმინდა უნდა შეარჩიოს, დასაჯდომი არ უნდა იყოს არც ძალიან მაღალი და არც ძალიან დაბალი. შემდეგ იოგი გაუნძრევლად უნდა დაჯდეს და შეასრულოს იოგა, რათა განიწმინდოს გული ჭკუის, გრძნობებისა და მოქმედებების კონტროლირებით და ჭკუის ერთი წერტილისკენ მიმართვით. 13-14. ადამიანმა ტანი, კისერი და თავი ერთ ხაზზე გამართულად უნდა დაიჭიროს და დაჟინებით მიაცქერდეს ცხვირის წვერს. ასეთ მდგომარეობაში აღუშფოთებელი, დამორჩილებული ჭკუით, უშიშრად, სქესობრივი ცხოვრებისგან მთლიანად განთავისუფლებული, გულში ჩემზე უნდა ფიქრობდეს და სიცოცხლის საბოლოო მიზნადაც მე გამიხადოს. 15. ამგვარად სხეულის, ჭკუისა და მოქმედებათა მუდმივი მართვით მისტიკოსი ტრანსცენდენტალისტი დამორჩილებული ჭკუით, მატერიალური ყოფის შეწყვეტის გზით ღმერთის სამეფოს (ანუ კრშნას სავანეს) აღწევს. 16. ო არჯუნა, იოგი ვერასოდეს გახდება ის, ვინც ბევრს ან ცოტას ჭამს, ვისაც ბევრი ან ცოტა ძინავს. 17. მას, ვინც კვება, ძილი, დასვენება და მუშაობა მოწესრიგებულინ აქვს, იოგას სისტემის განხორციელებით ყოველგვარი მატერიალური ტანჯვების შემსუბუქება შეუძლია. 18. როდესაც იოგი იოგას პრაქტიკის გზით ჭკუის მოქმედებებს იმორჩილებს და ტრანსცენდენტალ დონეს აღწევს – თავისუფლდება რა ყოველგვარი მატერიალური სურვილებისგან – ამბობენ, რომ მტკიცედ არის დაფუძნებული იოგაში. 19. როგორც ლამპარი არ ირხევა უქარო ადგილას, ასევე ტრანსცენდენტალისტი, რომელსაც ჭკუა დაუმორჩილებია, გამუდმებით ტრანსცენდენტალ მეობას ჭვრეტს. 20-23. სრულყოფის იმ საფეხურზე, რომელსაც ტრანსი ანუ შამადჰი ეწოდება, ადამიანის ჭკუა პრაქტიკის მეშვეობით მთლიანად შორდება მატერიალურ აზრობრივ მოქმედებებს. სრულყოფის ეს საფეხური ხასიათდება ცოცხალი არსების უნარით წმინდა ჭკუით იხილოს საკუთარი მეობა და საკუთარ თავში დატკბეს. ამგვარ ნეტარებაში ადამიანი უსაზღვრო ტრანსცენდენტალ ბედნიერებას განიცდის, რაც ტრანსცენდენტული გრძნობების მეშვეობით აღიქმება. ამ საფეხურზე მტკიცედ დამკვიდრების შემდეგ იგი არასიდეს შორდება ჭეშმარიტებას და ამის მიღწევის შემდგომ თვლის, რომ ამაზე მეტი მონაპოვარი არ არსებობს. ასეთ მდგომარეობაში მყოფი ადამიანი არასოდეს მერყეობს, უდიდესი სიძნელის წინაშეც კი. ეს მატერიალური ურთიერთობების გამო აღმოცენებული უბედურებისგან ჭეშმარიტ თავისუფლებას წარმოადგენს. 24. ადამიანი იოგას უნდა ასრულებდეს შეუპოვრობითა და რწმენით, ამასთანავე განუხრელად უნდა მიჰყვებოდეს არჩეულ გზას. მან მთლიანად უნდა დათმოს სპეკულაციური მსჯელობის შედეგად აღძრული უკლებლივ ყოველი მატერიალური სურვილი და ამგვარად ჭკუით მართოს ყოველი გრძნობის ყოველი გამოვლინება. 25. თანდათანობით, ნაბიჯ-ნაბიჯ, რწმენით განმტკიცებული გონებით ადამიანმა ტრანსს უნდა მიაღწიოს, ამ გზით ჭკუა მხოლოდ სულისკენ მიიპყროს და სხვა არაფერზე იფიქროს. 26. საითაც არ უნდა გაიქცეს ჭკუა თავისი მერყევი და არამტკიცე ბუნების გამო, ადამიანმა უსათუოდ უნდა დააბრუნოს და დაუმორჩილოს საკუთარ მეს. 27. იოგი, რომლის ჭკუაც ჩემსკენ არის მოპყრობილი, უეჭველად აღწევს ტრანსცენდენტული ბედნიერების უმაღლეს სრულყოფილებას. იგი ვნების მოდუსის მიღმა იმყოფება, ესმის უზენაესთან თავისი თვისობრივი მსგავსება და ამრიგად, წარსულ საქმიანობათა ყოველი რეაქციისგან თავისუფლდება. 28. ამდენად იოგი, რომელიც საკუთარ თავს ფლობს და გამუდმებით იოგას ასრულებს, მატერიალური უწმინდურობისაგან იწმინდება და უფლის ტრანსცენდენტალ სამსახურში სრულყოფილი ბედნიერების უმაღლეს საფეხურს აღწევს. 29. ჭეშმარიტი იოგი ყოველ არსებაში მე მხედავს და ყოველ არსებასაც ხედავს ჩემში. თვითრეალიზებული სული ყველგან და ყველაფერში მხედავს მე, უზენაეს უფალს. 30. ვინც ყველგან მე მხედავს და ყველაფერს ცჰემსჰი აღიქვამს, არასოდეს მკარგავს და ჩემთვისაც არასოდეს იკარგება. 31. ასეთი იოგი, რომელიც თაყვანისცემით ემსახურება ზესულს, რამეთუ იცის, რომ მე და ზესული ერთნი ვართ, ნებისმიერ ვითარებაში მუდამ ჩემში რჩება. 32. ო არჯუნა, სრულყოფილია იოგი, რომელიც საკუთარი მეობის დანარჩენ ცოცხალ არსებებთან შედარებისას მათ ჭეშმარიტ თანასწორობას ხედავს, ბედნიერებაშიც და უბედურებაშიც. 33. არჯუნამ თქვა: ო მადჰუსუდანა, შენს მიერ აღწერილი იოგას სისტემა განუხორციელებელი და აუტანელი მეჩვენება, რამეთუ ჭკუა მოუსვენარი და არამტკიცეა. 34. ო კრშნა, რაკი ჭკუა მოუსვენარი, მშფოთვარე, მოუდრეკელი და მეტად ძლიერია, ვფიქრობ მისი დამორჩილება ქარის დამორჩილებაზე ძნელი იქნება. 35. უფალმა შრი კრშნამ თქვა: ო კუნტის მკლავმაგარო შვილო, მოუსვენარი ჭკუის მოთოკვა უეჭველად ძნელია, მაგრამ შესაფერისი პრაქტიკითა და განდეგილობით ამის მიღწევა შეიძლება. 36. აულაგმავი ჭკუის მქონე პიროვნებისთვის თვითრეალიზაციის მიღწევა რთული საქმეა, მაგრამ ვისაც ჭკუა დაუმორჩილებია და სათანადო გზით იღწვის, უსათუოდ ეწევა წარმატებას. ასეთია ჩემი აზრი. 37. არჯუნამ თქვა: ო კრშნა, რა ელის ხელმოცარულ ტრანსცენდენტალისტს, რომელიც თავდაპირველად რწმენით იწყებს თვითრეალიზაციის პროცესს, მაგრამ მიწიერი ცნობიერების შედეგად უხვევს არჩეული გზიდან და მისტიციზმში სრულყოფას ვერ აღწევს. 38. ო მკლავმაგარო კრშნა, განა ტრანსცენდენციის გზიდან ამცდარისთვის ბოლო ეღება ყოველგვარ სულიერ და მატერიალურ წარმატებას, დაფლეთილი ღრუბელივით ქრება და ვეღარსად ჰპოვებს თავშესაფარს? 39. ასეთია ჩემი ეჭვი, ო კრშნა და გთხოვ სრულიად გამიფანტო იგი. შენს გარდა არავინ მეგულება, ვისაც ამ ეჭვის განადგურება შეეძლოს. 40. ღმრთეების უზენაესმა პიროვნებამ თქვა: პრთჰას შვილო, ტრანსცენდენტალისტს, რომელიც სასიკეთო საქმიანობებს ეწევა, სიკვდილი არც ამ და არც სულიერ სამყაროში უწერია; კეთილისმყოფელს, ჩემო მეგობარო, ვერასოდეს სძლევს ბოროტი. 41. ღვთისმოსავ ცოცხალ არსებათა პლანეტებზე მრავალი წლის მანძილზე განცხრომის შემდეგ ხელმოცარული იოგი ღვთისმოსავთა ან მდიდარ არისტოკრატთა ოჯახში იბნადება. 42. ანდა (თუ იოგას ხანგრძლივი შესრულების შემდეგ წარმატებას ვერ აღწევს) იმ ტრანსცენდენტალისტთა ოჯახში იბადება, რომლებიც უეჭველად დიდი სიბრძნით გამოირჩევიან. ცხადია, ამ სამყაროში ასეთი დაბადება იშვიათად თუ ვინმეს ხვდება წილად. 43. ო კურუს შვილო, ასეთი დაბადების შემდეგ იგი აღიდგენს წინა ცხოვრების ცნობიერებას და სრული წარმატების მოსაპოვებლად კვლავ წინსვლას ცდილობს. 44. წინა ცხოვრების ღვთაებრივი ცნობიერების წყალობით მას თავისთავად, ძიების გარეშე იოგას პრინციპები იზიდავს. ასეთი ცნობისმოყვარე ტრანსცენდენტალისტი ყოველთვის წმინდა წერილთა რიტუალურ პრინციპებზე მაღლა დგას. 45. და როცა ყოველგვარი ჭუჭყისგან განწმენდილი იოგი გულწრფელად ესწრაფვის შემდგომ წინსვლას, საბოლოოდ მრავალი, მრავალი დაბადების განმავლობის პრაქტიკის შემდეგ სრულყოფის შედეგად უზენაეს მიზანს მიაღწევს. 46. იოგი უფრო მაღალია, ვიდრე ასკეტი, უფრო მაღალია, ვიდრე ემპირიკოსი და უფრო მაღალია, ვიდრე კარმიული მოღვაწე. ამიტომ, ო არჯუნა, ყოველთვის იოგი იყავი. 47. დაყ ველა იოგს შორის, ვინც დიდი რწმენით მუდამ ჩემში იმყოფება, შინაგანად ჩემზე ფიქრობს და ტრანსცენდენტული სიყვარულით მემსახურება, ყველაზე მჭიდროდ არის ჩემთან იოგათი დაკავშირებული და უმაღლესია. ასეთია ჩემი აზრი. -------------------- ჰარერ ნამა ჰარერ ნამა ჰარერ ნამაივა კევალამ
კალაუ ნასტი ევა ნასტი ევა ნასტი ევა გატირ ანიათჰა «კალის ამ ეპოქაში არ არსებობს სხვა გზა, არ არსებობს სხვა გზა, არ არსებობს სხვა გზა თვითრეალიზაციის მისაღწევად, გარდა უფალი ჰარის წმინდა სახელის გამეორებისა, წმინდა სახელის გამეორებისა, წმინდა სახელის გამეორებისა» |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 2nd June 2024 - 05:09 AM |